Capio Närsjukvård fördjupar sitt samarbete med MyPick

mypick hjärta capio

Ta mig till pressmeddelandet

Capio Närsjukvård kapar mellanhänderna och intensifierar sitt arbete för ökad transparens och direktkontakt med vårdpersonal för tillfällig bemanning. Nytt långsiktigt avtal tecknas mellan Capio Närsjukvård och MyPick.

I dagarna fördjupade Capio sitt samarbete med MyPick.
Vi har valt att primärt använda MyPick för tillfällig bemanning då det sparar tid för våra verksamheter, hjälper oss att minimera administrationen samt ger oss möjlighet att få direkt dialog med personen som är intresserad av ett uppdrag hos oss. Vi slipper således fördyrande mellanhänder och ökar transparensen mellan Capio Närsjukvård och de som vill arbeta tillsammans med oss” säger Daniel Olsson, vice vd på Capio Närsjukvård.

Daniel Olsson fortsätter: “För oss på Capio Närsjukvård, där medarbetarna är det absolut viktigaste vi har, är möjligheten till direktkontakt helt avgörande. Där är MyPicks lösning helt överlägsen.

Hani Movahed och Meybod Kia är grundarna till MyPick, tjänsten som sjösattes 2019. 
Vi är otroligt stolta över det fördjupade förtroendet från Capio som har valt att bredda sitt samarbete med MyPick efter vårt initiala pilotprojekt”, säger Hani Movahed. “Antalet registrerade personer på MyPick ökar med cirka 20–30% varje månad vilket visar på att en tjänst som MyPick har efterfrågats hos vårdpersonalen”, tillägger Meybod Kia.

På frågan om varför Capio väljer att satsa på ett långsiktigt avtal med en uppstickare som MyPick svarar Daniel Olsson: “Vi har valt att långsiktigt samarbete med MyPick då de delar våra kärnvärden kvalitet, medkänsla och ansvar och är därtill lyhörda, innovativa och framåtblickande”. Han fortsätter: “Det är något som vi verkligen anser behövs i en annars rätt så splittrad och många gånger märklig bransch som har vuxit fram kring bemanning i vården”.

Den direkta dialogen mellan verksamhetschef och vårdpersonal har bland annat resulterat i att ett flertal konsulter övergått till timanställningar och fler har sökt sig till anställningsintervjuer. “I ljuset av rådande situation med Covid-19 har det varit väldigt viktigt att snabbt kunna skala upp arbetskraft på ett effektivt sätt. MyPick visade tidigt under pilotfasen att ett förnyat arbetssätt kan stötta verksamheten under tuffa tider och redan under 2019 lyckades tjänsten tillsätta över 50% av Capio Närsjukvårds samtliga registrerade uppdrag”, säger Hani Movahed.